Identyfikacja wizualna w rozwoju działalności firmy

Zapewne wielu z nas zastanawia się nad porzuceniem swojej strefy komfortu, charakterystycznej dla pracy na etacie i wypłynięciem na nieco szersze, ale o wiele bardziej niebezpieczne wody – jakimi bez wątpienia jest prowadzenie własnego biznesu. Na początkowym etapie działalności często próbujemy utrzymać się na powierzchni, ucząc się specyfiki naszego rynku z punktu widzenia przedsiębiorcy, co niekoniecznie pokrywa się z tym, czego nauczyliśmy się podczas lat pracy na podobnym stanowisku w korporacji. Na szczęście Polski rząd stara się wspierać młodych, raczkujących przedsiębiorców i ich pierwszą działalność dzięki preferencyjnym stawkom ZUS i programom wspierającym drobną przedsiębiorczość. Unia Europejska i jej programy dotacyjne również znacznie ułatwiają nowym biznesmenom udany start na trudnym polskim rynku.

Rozwijając naszą firmę, z początku skupiamy się na najważniejszych dla nas kwestiach, takich jak jakość produktów i usług, czy inwestycje w niezbędną infrastrukturę. Gdy nasza pozycja na rynku się ugruntuje, wybiegamy nieco dalej, inwestując zarobione środki w szersze działania marketingowe i reklamę. Chcemy, by nasza firma wyróżniała się spośród wielu podobnie funkcjonujących na rynku i żeby to właśnie ją wybrał klient do realizacji swojej potrzeby. Jednym ze skutecznych sposobów wyróżnienia się i skutecznego kreowania pozytywnego wizerunku firmy jest jej właściwa identyfikacja wizualna Kraków jest jednym z tych miejsc, w którym warto rozejrzeć się za usługami profesjonalnej agencji reklamowej zajmującej się tą kwestią. Krakowskie agencje oferują wysokie standardy, często na poziomie tych dostępnych w Warszawie, jednak czasami znacznie taniej.

przykład identyfikacji wizualnej

Identyfikacja wizualna skupia się na kreowaniu wizerunku firmy poprzez tworzenie różnego rodzaju spójnych materiałów promocyjnych (i nie tylko), kojarzonych z daną marką. Unikalny logotyp, styl, kolorystyka czy typografia, które pozwalają zidentyfikować naszą firmę bez konieczności używania jej nazwy, świadczą o identyfikacji wizualnej na wysokim poziomie. Spójna strategia dotycząca tej kwestii jest bardzo ważna i w dużych korporacjach dotyka niemal każdego aspektu wizualnego firmy – od ubioru pracowników, poprzez flotę pojazdów, na wystroju wnętrz biur i punktów sprzedaży kończąc. Odpowiednio zaprojektowane wizytówki, materiały biurowe, materiały stosowane podczas prezentacji – to wszystko tworzy spójną całość i poprzez charakterystyczną, oryginalną kolorystkę i formę powinno być jednoznacznie kojarzone z naszą marką.

Na pierwszy rzut oka wprowadzenie spójnej identyfikacji wizualnej w firmie może wydawać się kolosalnym przedsięwzięciem. Samo w sobie nie jest to zadanie nie do przeskoczenia, ale by zrobić to profesjonalnie, zachowując oryginalność i styl, warto zlecić to zadanie specjalistom – agencji, dla której chleb powszedni to właśnie identyfikacja wizualna słynie z tego co najmniej kilku firm, które opracowywały spójną strategię tego typu dla największych przedsiębiorstw w naszym kraju. Po nawiązaniu współpracy z pewnością skorzystamy z ich bogatego doświadczenia i wiedzy, co szybko zaowocuje poprawą spójnej identyfikacji wizualnej i przełoży się na większą rozpoznawalność naszej marki.