Firma logistyczna: jak ją założyć?

firma-logistyczna-lead

Kto z nas kiedykolwiek nie myślał o założeniu własnej działalności gospodarczej? Wiele osób próbuje, ale jak pokazują statystyki, trzy na cztery nowe firmy przetrwają pierwszy rok, a swoje trzecie urodziny świętować będzie mniej niż połowa. Branża logistyczna nie jest wyjątkiem od reguły.

Ogromna konkurencja, problemy z płynnością finansową i trudności w pozyskiwaniu nowych klientów – wszystko to sprawia, że ten rynek jest coraz mniej gościnny dla nowych graczy.

centy-logistycznaNa początek

Mimo tych druzgocących faktów coraz większym zainteresowaniem cieszą się kierunki studiów związanych z logistyką. W idealnym świecie uczelnia przygotuje studenta, który będzie gotowy do podbicia tego rynku w mgnieniu oka. Niestety tak nie jest, a braki w praktyce szybko zostaną zweryfikowane przez rzeczywistość. Dlatego najpierw powinniśmy zdobyć doświadczenie, pracując dla kogoś innego, aby nasza firma logistyczna nie okazała się koszmarnym niewypałem.

dokumenty-logistykaCo jest nam potrzebne?

Przy zakładaniu naszej działalności gospodarczej, musimy upewnić się, że posiadamy wszystkie potrzebne dokumenty, potwierdzające legalność naszej firmy. W pierwszej kolejności warto poświęcić czas i fundusze na zdobycie certyfikatu kompetencji zawodowych. Taki dokument jest obowiązkowy dla każdej firmy, pragnącej prowadzić ten typ działalności w Polsce.

Po pomyślnym egzaminie i zdobyciu certyfikatu, w zależności od świadczonych przez nas usług, potrzebne będą odpowiednie licencje. Dodatkowo konieczne będzie wykupienie pakietu ubezpieczeń OC oraz zaświadczenie o naszej niekaralności.

Musimy również wykazać, że posiadamy odpowiedni kapitał potrzebny do rozpoczęcia działalności. Nie ominie nas również zarejestrowanie swojej firmy w ZUS oraz jako podatnika VAT w Urzędzie Skarbowym, do którego należymy.

Podsumowanie

Jak widzimy, firma logistyczna i jej założenie nie są prostą sprawą. Przygotujmy się odpowiednio do całego procesu, stwórzmy szczegółowy biznesplan i przeanalizujmy wszystko na chłodno. Gdy nasza firma jest gotowa do działania, czas znaleźć pierwszego klienta!